Saturday, May 9, 2009

Perlu juga AKU TULIS...

Lepas Chelsea kalah away goal nga Barca semi UCL ari 2..aku igt aku taknak tulis pasal ni. Tapi lama-lama aku terpikir gak. Makin ramai kawan-kawan aku berjaya memperbodohkan diri sendiri dan berlagak mereka sangat-sangat membenci Chelsea dan menyokong Barca. Aku akui dan terima kekalahan Chelsea tapi aku tetap percaya Chelsea layak untuk menang malam tu.

Ceritanya senang saja. Orang yang tengok live match tu dan tetap kata Chelsea memag patot kalah aku sangat-sangat rasa orang-orang tu telah berjaya memperbodohkan diri mereka. Pada mereka yang langsung tak tengok match tu then tiba-tiba cakap Chelsea loser...inilah kes paling LOSER pada diri mereka. Mereka bukan setakat memperbodohkan diri sendiri tapi mereka jugak telah mengakui mereka ini seorang yang sangat.....'pikirla sendiri'!

Aku ni memang fan Chelsea. Tapi aku akan sokong dan appreciate teams lain termasokla MU, Liverpool, Arsenal walhal Leeds sekalipun kalau mereka main bolasepak yang cnatik dan menarik. Aku juga akan kritik Chelsea kalu team aku ni main cam sial! Kamu semua boleh tanya kawan-kawan aku - Palie, Najic, Mbeck, Kaba - tuk pastikan apa yang aku cakap tadi adalah baetul! Ade seorang kawan aku cakap Chelsea kalah sebab curse Hiddink yang memang tahap dia Semi je. Aku percaya sikit la pasal curse or badi or unlucky. Tapi tuk malam game Barca itu...tanya semua orang pon mereka boleh nampak sendiri. Bukan badi, sumpahan atau tidak bernasib baik...Tapi disebabkan KEBODOHAN PENGADIL dan UEFA!

Aku hendak akhiri post ni nga satu ayat yang aku rasa semua orang boleh terima.. Jika kita peminat bolasepak kita akan hargai camna bola itu dimainkan. Tidak kiralah pasukan manapun yang bermain kita akan jugde dengan apa yang kita tengok sahaja. End!

1 comment:

  1. betul le, betol...
    teraso bodonyo ore tuh kalu dio x tgk game tp pagi esok derah2 nok pakoh ore....terserlah kebodohan diri sendiri...

    ps: aku nok taip banyok, tp bilo laju jah aku naip nih paling pulok bos aku...tadi sebelum loceng, banyok scroll pado taip, ni lepas loceng, baru jupo koh solution? hahahaha....

    memori: bos, u talak lapa ka? akey aku ingat pah bilo, memey lucu dio tuh!

    ReplyDelete