Thursday, May 28, 2009

Cerita lawak dari seorang 'saing'...

Ini adalah cerita yang sangat menarik dari kawan aku. Perihal yang sangat lawak tapi logik dan boleh dicapai oleh mereka.

Seorang kawan kata : Mirul target dalam masa 2 tahun setengah dia akan jadi JUTAWAN.

Kawan yang bercerita : Aku pun boleh jadi jutawan juga. Tapi Mirul kata, aku tak boleh jadi jutawan sama nga dia dalam masa 2 tahun. Aku kena amik masa 5 tahun.


Aku ngan Najic terus gelak besar malam tu. Cerita dua orang ni memang best. Mirul memang dah jutawan. Kalu dia nak jadi jutawan esok pun anytime boleh. Dan kawan yang bercerita tu pulak? Dia pun dah jutawan juga. Apa yang membezakan dia dan Mirul adalah...pengurusan aset yang dia ada tuk kekalkan nilai terus berjuta. Bukan tuk terus menjadi ribu! Hahahahah....

4 comments:

  1. oooh ni crito dio ruponyo....good luck lah korie, kalu jadi jutawan tp pitih beranok anok ike, supo jgk.....

    aku takut korie x berani ambik risk jah utk beranokkan duit dio tuh

    ReplyDelete
  2. Korie memey berani amek risk tp dgn cara bodow!dio ado oyak ko nga Najic ari tuh...nak wat tubek semo duit dio pahtu main SAHAM akan Stock! Masalahnya orang gilo pon takkan wat gitu sebab dia tau...Saham ni risk paling tggi tuk investment.Aku ajak invest dale Forex xse plak.Hahahaha....

    ReplyDelete
  3. bengom korie, jange buat bodo gituh. walaupon aku ni x caro lasum hal pitih, tp menggunokan semo duit savings utk main saham adlh bodo samo sekali...betol2, kalu bubuh dale forex beranok pinok la pitih tuh, beli la brapo lot nok beli pom! bengom! kalu nok main forex, hok petim skali biar saim mung hok jago account mung tuh, baru nyakowk!

    ReplyDelete
  4. cito gapo mu nie??ak xpehe lasung....

    ReplyDelete