Tuesday, August 11, 2009

After a month!

Assalamualaikum...
sori guys.aku memang dah lama tak bukak blog ni dan aku memang takde mood menulis sejak 2,3 minggu ni. Ada sedikit perasaan yang kurang enak sejak sebulan ni. Aku pun tak tau apa yang tidak kena tapi tak mengapalah...asalkan aku still lagi bernyawa dan bernapas.
Yeaaahhhhhhh...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

First entry for August 2009 - Aku pun tak tau nak cerita pasal apa. Aku start dengan apa yang ada dalam kepala otak aku sekarang la...sekarang dan selama 2 minggu ini. Ceritanya mengenai H1N1 atau lebih dikenali sebagai 'Selesema Babi'. Aku ni duk kat Shah Alam dah dekat 5 tahun dan ini lah kali pertama aku rasa sangat-sangat takut tuk keluar rumah dan berjalan-jalan di kawasan orang ramai. Dulu jerebu teruk, tapi aku still lagi boleh keluar jalan-jalan cam biasa. Lepas tu, denggi pulak. Aku masih lagi boleh tidur tak payah guna ubat nyamuk dan bukak tingkap sebab panas. Pengalaman aku sepanjang belajar, sekali aku kena denggi. Itupun masa minggu terakhir puasa tahun lepas. Tapi kali ini, pengganas babi sangat-sangat berjaya buat aku takut untuk keluar dari rumah. Adik aku yang sedang belajar kat Negeri Sembilan pun menjadi salah seorang mangsa virus babi. Aku harap aku dapat lari dan terus lari dari virus amukan babi ini. Tak sanggup owh dikuarantin dan demam yang tak ada ubat. Dan juga boleh menyebabkan aku mati awal. Lagipun aku belum kahwin lagi. Mana boleh!!!!!

Marilah kita sama-sama berdoa semoga dijauhkan diri kita dan keluarga daripada penyakit-penyakit berbahaya seperti H1N1 ini. Amin....

2 comments:

  1. Ada beza ke mung dah kawin ko belum? oppss

    ReplyDelete
  2. ah ha..sy dapat kesan de sket2 unsur-unsur sarcastic di situ..cq aznyda mmg power bab2 poem n metafora ni..blajar dari yg pakar ye?

    ReplyDelete