Wednesday, December 30, 2009

From 'Friends to Bitches'!

ada orang pernah mengaku..dia kawan baik aku
yup! aku mengaku dia memang kawan baik aku
aku cuba menjadi sebaik mungkin untuk berkawan dengannya
tapi aku tidak suka orang mempermainkan aku
bila berjanji mesti la depenuhi
klu tak dapat dipenuhi pon
klu dah berjanji nak berjumpa...aku datang dari jauh kot!
klu tak jadi dan tak boleh jupe..gtau la awal2
jangan la bermain drama dengan SMS dengan ayat2 bangang yang kununnya bergurau
aku sangat hangin bila orang tidak tau menghormati aku
katanya kawan tapi hampeh...

bila aku mesej cakap nak stop contact lepas ni
dia boleh plak balas yang aku memang tak pernah anggap dia kawan pon sblom2 ni
pe jadahnya semua tu?
klu nak salahkan aku sebab memang salah kau
tu lagi membuatkan aku benci
jangan buat aku benci kat ko sebab sekali aku benci
memang kau pon tau kesudahannya

orang nak bercinta..dia pon sibuk nak bercinta
dah bercinta...nak hebohkan kat semua orang yang dia dah berpunya
bila tengok kawan-kawan dah bertunang..
dia pon sibuk jugak nak bertunang
then lepas sorang..sorang..kawan kawen..dia pon sibuk nak kawen
tapi semua tu tak kan jadi kalu niat sedari awal dah tak ikhlas
setakat nak paksa belah laki masok meminang
dan niat di hati sebab jeles nga kawan2 laen
dan juga nak tunjuk yang diri itu sama bahagia dengan yang lain
adeehhhh....naseb la badan kan...
tapi setiap orang mesti blajar dari pengalaman
jangan ulangi kesilapan sama
jangan jadikan cerita dan drama berulang
berfikirlah sendiri kerana orang tiada masa untuk berfikir untuk anda
orang hanya ada masa untuk bercerita tentang anda sahaja!

bila anda anggap kawan2 anda lain sangat baik dengan anda
adan ternyata silap! mereka mungkin baik didepan anda
tetapi belakang anda? tepuk dada tanya la mereka
klu tidak sedangkan mereka boleh bercerita tentang tidak baik mengenai anda dibelakang anda
dan anda dengan bersungguh2 menyatakan kawan2 anda itu sangat baik dengan anda
aku tidak memaksa untuk mereka bercerita
tetapi mereka dengan selamba bercerita
aku tadah je la telinga mendengar

********************THE END********************

2 comments:

  1. mmg penatlah....aku dh tulis komen pnjg td tp ada prob plak,so last word aku,berkawan ni biarlah kite berhati2 gak,aku dh malas nk baik sgt dgn manusia2 ni,even kt rasa kt dh kenal dey olz tp sbnrnye tak..sakit!

    ReplyDelete